قطعه 242

وَ لَقَد کَتَبنا فی الزبورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبادیَ الصّالِحون . . .

قطعه 242

وَ لَقَد کَتَبنا فی الزبورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبادیَ الصّالِحون . . .

  • ۱
  • ۰

بسم رب الحسین ؛ رحمة الله الواسعه . . .

سلام خدمت اهالی محترم دهکده مجازی

بنده خیلی فکر کردم که این ده روز که منتهی به محرم الحرام میشه چه پیشنهادی ارائه بدم که هم یه مقدار از لحاظ معنوی آماده بشیم و هم از لحاظ معرفتی.
در نهایت به این نتیجه رسیدم که مقدمه کتاب خصایص الحسینیه مرحوم شیخ جعفر شوشتری رو این ده روز با هم بخونیم.
این مقدمه ،‌ به جهت نفس الهی و قدسی آشیخ جعفر شوشتری،‌بینهایت تاثیرگذار هست.
البته اگر قبلا این کتاب رو مطالعه کردید که تذکر خیلی مهمه و اگر مطالعه نکردید انشاالله مشتاق به مطالعش بشید.
بنده سعی کردم یه چینش خوب براش در نظر بگیرم که روزانه بیشتر از 7 یا 8 دقیقه وقتتون رو نگیره.
پیوست هر پست یک زیارت عاشورا با صد لعن و صدسلام هست و 18 صلوات.

انشاالله هر روز بعد از نماز صبح می تونید پست جدید رو مطالعه بفرمایید.

برا دیدن پست اول ادامه مطلب رو باز کنید.

 بسم رب الحسین ؛ رحمة الله الواسعة . . .
21 ذی الحجه 1434
 
در سیر از نفس خویش ، براى خود رحمت خواستم و گفتم : اى نفس ! آنقدر که به دیگران رحم مى کنى بر خود رحم کن ؛ مجهز شو و به داد خویش برس ‍ که در آستانه کوچ و رحیل نزدیک است . پیش از آنکه مرگ تو را برباید و در چنگ قهار مقتدر گرفتار آیى ، فرصت ها را دریاب و آن را غنیمت شمار. آنگاه او را به زبان هر پیامبر و امامى موعظه کردم و به زبان حال گفتم و آنقدر گفتم که اندک تنبهى برایش حاصل شد و تذکر اندکى دست داد؛ به اندازه اى که اراده اى نه محکم و استوار، در پى داشت ؛ چنان که نزدیک بود از تقرب به پروردگار، که تنها سبب نجات انسانى است ، ماءیوس گردد، اما سرانجام حالتى از امید پدید آمد که موجب سکون و اطمینان شد که تفصیل آن چنین است :
حالت نخست : ایمان موجب و معیار حصول نجات است .
آرى ، به ایمان که مدار قبول اعمال و شرط تحصیل نجات از اهوال و خطرات است ، نظر افکندم ؛ متاءسفانه از نشانه هاى آن ، چه ناقص و چه کامل اثرى ندیدم ، حتى از ضعیف ترین درجات ایمان و عالى ترین آن در قلب و اعضاى خویش چیزى نیافتم که بتواند مانع از جاودانگى در آتش باشد. بعد از مدت طولانى ، به اخلاق پسندیده نظر کردم ؛ شگفتا که رذایل و خلاف اخلاق پسندیده را در خویش یافتم . اعمال صالح و طاعات و واجبات را مورد دقت قرار دادم ؛ دیدم که صحت پذیرش آن شرایطى است که من حتى یک بار هم توفیق کسب آن را نداشته ام . در اینجا بود که خوف بر من چیره شد و به سر حد قنوط و یاءس نزدیک شدم . . .


لطفا در حین خوندن مطلب به خودمون تذکر بدیم که اینها حرفهایآشیخ جعفر شوشتری هست، 
پس من که دیگه جای خود دارم.

پیوست : یک زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام و هجده صلوات
به نیابت از حضرت صاحب "عج" و تمامی شهدا از ازل تا ابد و هدیه به بزرگ بانوی عالمین حضرت زهرا سلام الله


نسآل الله منازل الشهدا

  • ۹۲/۰۸/۰۵
  • رمل فکه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی